swingingmichelle

Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Michelle Tuesday - 6 juli 2010 21:35

I am a rock är en låt av Simon & Garfunkel från deras album Sound of Silence, jag älskar deras verision men just nu är jag sugen på rock!

Av Michelle Tuesday - 6 juli 2010 21:04

Edie Sedgwick!


Edie Sedgwick var en av Andy Warhols mest kända superstars. hon skapade trenden med dans tights, t-shirt och päls jacka. Hennes stil ser man tydligt att Kate Moss inspereras av. Edie blev utsed till the it girl of the year 1965 av Amerikanska Vogue och hon var med i många av Andy Warhols filmer, bland annat min favorit Poor Little Rich Girl.



           


Har hon inte en helt underbar stil? jag älskar den för den kommer alltid att funka genom alla år tionden!

Av Michelle Tuesday - 6 juli 2010 12:31

Idag har jag varit hos tandläkaren, jag tycker det borde förbjudas för det är ju ren totyr! nu ska jag skriva lite på Stray Cat Blues och sen städa övervåningen lite, det ser ut som ett bomb ned slag här uppe. Jag ska till Finland på söndag och man vill ju inte komma tillbaka till en svinstia. Jag måste också börja packa lite smått så jag inte har allt att göra på Lördag.


 

Brian Jones, min favorit från Rolling Stones,

älskar honom och hans stil!




Av Michelle Tuesday - 6 juli 2010 00:09

 

Ett kort Emmie tog på mej när vi höll på med en film på EOS.

Jag har inga andra bilder på mej själv förtillfället men det kommer i morgon, tror jag.

jag kanske också ska ta och säga att jag har inte på mej klänningen utan bara trätt galgen över huvudet för att se hur den satt.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om 60 tals mode och musik.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket land hade den bästa musiken under 60 talet?
 England
 USA
 Frankrike
 Sverige
 Finland

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards